Sider

søndag 11. januar 2009

big blunders bergen

i går kom jeg hjem til bergen by. det regnet. heldigvis kom henrik og hentet meg i sin tøffe alfa romeo. da jeg kom hjem var det ingen der, så jeg satte på spice girls og ryddet ut av kofferten. jeg satte på ovnen på 225¤ for å steike min favoritt resturante-pizza. så satt jeg meg foran min søte acer-laptop for å kunne surfe litt på facebook. 35 nye meldigner på emailen. ikke verst. jeg har blitt tagget i diverse sjarmerende bilder fra forskjelliuge julefestligheter.


jeg kom over et interessant fotoalbum jeg måtte se gjennom. etter en halvtime kjente jeg en litt ubehagelig duft komme sigende fra kjøkkenet.

fadese nr.1

jeg skjærte bort kantene. det gikk men jeg fikk en 2 gradsforbrenning i ganen.

så - over til kveldens kavalkade. vi var hos alice og hadde single ladies night. det endte opp med at det var flere usingle ladies på vorspielet enn single, så the purpose sort of disappeared, men det var dog gøy.

trine sin kjæreste var på et annet vorspeil borte ved fosswinkelsgate. dit skulle vi. det regnet SYKT. trine var full og hadde ingen retningssans. da vi omsider ankom så vi ut som et halvt dusin drukna katter med sort sminke nedover ansiket. vi gikk etter tur inn på badet og brukte hårføneren på både hår og kjoler. fadese nr.2

etterpå snakket jeg med en fyr jeg ikke husker hva het. han spurte hva jeg studerte, og jeg svarte latinamerikastudier. så spurte han hva jeg skulle bli med det. jeg sa at det var uvisst. jeg fortalte at interessen for spansk kom etter 3 måneders oppholdet på cuba, og at jeg synes det var en god nok grunn til å velge graden. så sa han at spansken min da sikkert lå på et bar-nivå. jeg sa at jeg tror og håper jeg kan litt mer enn å si "una cerveza por favor". det var en rar samtale. jeg sluttet å prate med han da han sa at han utelukkende hadde valgt utdanningen sin basert på hvor mye kan kommer til å tjene i en fremtidig jobb. sånne folk sosialiserer jeg meg ikke med, full eller ikke. men da han tilbydde meg en skruf klarte ikke motstå. damn it, 10 dager inn i 2009 og jeg skeier ut nyttårsforsettet. liv unni tok meg selvfølgelig på fersken og jeg fikk veldig dårlig samvittighet. shame on me. fadese nr. 3

så stakk jeg og line på vamoose, tok en øl, før ferden gikk videre til scotsman og de andre. jeg hadde bare tatt med meg studentbeviset mitt som ID for kvelden. det funker dårlig for nazi-dørvaktene på scotsman. jeg har sagt det før og sier det igjenm; bouncerne på scotsman er dritskumle. man krangler ikke med dem dersom man ikke er overstadig drita eller tilbakestående. så jeg og line beveget oss opp på cafe opera. det var alt for mange folk der. jeg glemte den sorte cardiganen jeg fikk av mamma til jul der (tror jeg). fadese nr. 4.

da jeg endelig kom hjem følte jeg at nudler var en god ide. koordinasjonen var ikke på topp og jeg sølte fælt. nr. 5

videre gikk ferden mot mitt iskalde rom og min 75cm brede seng (også kjent som "jomfruburet"). jeg har fått et varmeteppe av kjære mor til jul, og tenkte at dette var en utmerket anledning å bruke den. jeg rullet den ut på sengen, satte den på 2, og la meg ned. selvfølgelig sloknet jeg rimelig kjapt. jeg våknet klokken 7, fullstendig badende i svette! fadese nr. 6

da jeg sto opp i dag, søndag, dusjet jeg, traktet en stor kopp kaffe og laget meg noen brøskiver. jeg pleier alltid ha en sukett i kaffen, men da jeg skulle ta oppi koppen falt underlokket av sukettboksen! og opp i tallerkenen min på brødskivene. jeg forbannet verdens hardhet mens jeg førsøkte og fjerne de hvite tablettene fra leverposteiskiva mi. det smakte forjævlig etterpå.
fadese nr. 7.
jeg lurer på om jeg likegodt skal holde meg hjemme i dag slik at jeg ikke kan gjøre mer skade på meg selv eller omgivelsene?

ps: etter et grudig pengeoppgjør med meg selv fra november måndre (da jeg hadde brukt 6000 mer enn hva stipendet mitt tillater), har jeg nå regnet på desmber måned, og HURRA - gått i overskudd med 2371 norske kroner. ikke verst. pat on my back :)

Ingen kommentarer: