Sider

lørdag 10. april 2010

jeg sender masse positiv energi til deg, Julie


Vakre Julie
Jeg kan ikke forstaa det som har skjedd med deg her jeg sitter paa rommet mitt i Mexico. Nyheten om at du ligger i koma etter hjernebloedning er ufattelig. Doktorene sier det er et under om du vaakner igjen. Det er nedbrytende aa hoere, men de var hvertfall aerlige. Jeg har ingen annen maate aa uttrykke min sorg paa enn aa benytte meg av bloggen min...selv om ord blir fattige. Jeg er i sjokk. Jeg venter paa aa faa hoere at du vaakner opp og at alt er som foer. Du er alt for ung til aa maatte gaa gjennom noe slikt. Og jeg haaper saa inderlig at det kun er noe 'du maa gaa gjennom'. Men jeg har en god foelelse over at det kommer til aa gaa bra. Jeg tror kanskje ikke paa noen gud, men jeg tror paa karma. - Gode ting skjer gode mennesker, som en venn en gang sa. Det kommer til aa gaa bra med deg, vennen min. Det maa det gjoere. Den sterke livsgleden din er noe jeg mang en gang har misunnet deg; maaten du alltid har energi til aa gjoere tusen ting paa en dag, mens jeg bare klarer aa gjoere en broekdel at det du gjoer. Du er alltid en gjennomfoert glad og positiv jente. For ikke aa glemme vannvittig morsom. En person jeg nyter aa tilbringe tid med.

Tilgi meg for at jeg sier at jeg har sett paa deg som en maskott i latinamerika-gjengen, siden du er den yngste. Likevel har vi vaert paa en upaaklagelig boelgelengde, baade i feststemninger og i serioese stunder.

Gode minner som har vaert og som skal komme

Mitt favorittminne er kanskje da vi dro til Roskildefestivalen sammen i fjor sommer. vi saa pete dogherty og drakk roedvin ut av pappkartong, mens vi skrek Fuck Forever! i kor med vokalisten. Foer Coldplay-konserten stakk vi innom paa impuls innom en "human-drive-way", der vi i alkoholrus strippet ned i undertoeyet og loep inn i en transparent gang der vi ble vasket i saape av en muskelbunt. Klin hakkande galne. Etterfulgt av en skumkrig oss i mellom - med tilskuere heiende utenfor. Jeg har aldri ledd saa hardt i hele mitt liv. Etterpaa fulgte et hemmelig chillout spaa i bakrommet med gratis drinker og haarfoener. Vi stakk dog av rimlig kjapt etter at en haarete engelskmann hadde overbevist meg om aa gi meg en litt for vennlig massaje. Du bestemte deg likegodt for aa bevare den hvite badekaapen du hadde faatt gratis. Vi dro hver for oss etter festivalen, jeg hjem til norge - og du skulle videre paa interrail med fly til Barcelona. Jeg veddet med deg om at du ikke turte aa gaa med badekaapen helt til du kom frem, og du aksepterte sporty.



Noen bilder av oss sammen.

Hva jeg prover aa si her er at Julie, du er en av min beste nylige venner. Du betyr saa absolutt noe for meg. Jeg har kjent deg i 2 aar naa. La det bli flere! Du hadde dine planer klare om aa komme hit til Guanajuato i Mexico med meg neste semester. Jeg har sett frem til aa faa deg hit, selv om jeg har spaadd at du kommer til aa stjele alle guttene:p Jeg har fortalt alle mine venner om deg og de gleder seg til aa moete deg. Ikke skuff dem.

Positiv energi
Jeg foeler meg hjelpesloes her jeg sitter. Lourdes er heldigvis med min side og vi har graatt sammen. Hun sier at det er en grunn til at jeg nettopp har oppsoekt hellige steder i soeramerika, som Machu Picchu og Isla del Sol...og det er for aa samle energi som jeg kan forbrede meg til aa nytte. Jeg skjoenner ikke hvorfor slike meningsloese ting skal skje mens jeg er borte. Ellen Maries doed var hardt aa takle, og saa skal dette skje. Lourdes sa at det er en grunn til at jeg er borte mens alt dette skjer., fordi jeg har en sart sjel og at det ville vaert hardere om jeg hadde vaert i Bergen. Hun sier at jeg kan hjelpe enda mer her i fra, ved aa sende all min positive energi til deg i sykesenga. Og snakke til deg. Jeg vet det hoerest tullete ut, men jeg maa nesten bare klamre meg til det jeg kan, og haape at den spirituelle verden kan bistaa med hjelp.

Jeg er glad i deg Julie. Jeg oensker deg og din familie alt det beste.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg ble glad og utrolig trist på samme tid av å lese dette. Julie var min beste venninne og jeg savner henne så utrolig mye.