Sider

onsdag 21. april 2010

today was a good day

okaa, jeg skal vaere den foerste aa innroemme at jeg til tider kan vaere i det meste laget negativ. har man en daarlig dag saa er det ikke saa lett aa skifte akkuart det.

i dag stod jeg opp og sa til meg selv: i dag skal bli en bra dag. det startet likevel litt skrunglete ved en tre-timers maleklasse, hvor vi begynte paa et nytt maleri. vi skulle atter en gang male naken modell, og av den elendigste modellen jeg har sett (har bare malt to stk hittil, men likevel! hu suger!) jeg sier dette fordi hun beveger seg hele tiden. og i dag, da laereren var utenfor, ringte tlf hennes... og vet du hva hun gjorde? hun tok den og begynte aa preike. what the fuck. ho faar liksom betalt for aa sitte i ro, en jobb som er rimlig chill om du spoer meg, og hu klarer ikke det engang.

i gaar forhoerte jeg meg om hvordan jeg ligger an i faget "pintura", og den strenge argentinske laererinnen min fortalte at jeg hadde 7. og det er paa en skala fra 6-10, hvor 6 er stryk. dette fikk jeg selvfoelgelig hetta over. det boer nevnes at det sies at hun er streng med karakterene, men jeg foelte meg litt urettferdig behandlet, i og med at jeg har stilt opp paa det aller aller fleste timene, i motsetning til mange andre... at innsatsen eller oppmoete ikke skal telle inn paa karakteren whatsoever synes jeg er merkelig.
saa i dag, da jeg begynte aa skisse dama med makk i baken, fikk jeg helt prestasjonsangst. nei, nei, nei sa jeg til meg selv. laereren min, miranda, sa at jeg maatte ta det med ro. men jeg kommer jo til aa stryke i klassen din visst jeg ikke skjerper meg! sa jeg frustrert. hun sa at det var det ingen fare for, og at jeg maatte huske at jeg egentlig ikke studerer kunst og i bunn og grunn er en nybegynner som aldri har tatt kunstfag foer. joda, det er sant, vedgikk jeg. dessuten maatte jeg ikke sammenligne meg med de andre studentene, som er paa sitt 4.aar og som har som maal og faa arbeid innenfor sjangeren. og naar alt kom til alt, sa hun; saa gjorde jeg det ganske bra.
med èn gang karakterer kommer inn i bildet vettu, da gaar martine paa veggene. det er bare det at jeg liker aa gjoere det bra i de tingene jeg gjoer. dersom jeg suger i alt jeg gjoer saa gjoer jo ikke det meg saerlig happy, right?

anyways, nok om det!!!

etter skolen spiste jeg lunsj med Whitney paa Antik (det gjoer vi nesten hver dag). saa gikk jeg hjem og tok en av hundene med ut paa en oppdagelsestur. den daarlige samvittigheten ved ikke aa ta hundene med ut paa loepetur den siste maaneden har knagd i meg. jeg har ikke trent whatsoever, men naa var det paa tide aa faa fingen ut!!! jeg tror nok mangelen paa trening har bidratt til at de moerke skyene har fulgt meg i det siste. fiktive moerke skyer. som jeg kan blaase bort saa lett som bare det. jeg maa bare ha litt gusts.

PS: eg og whiteny skal til weekend trip til Gudalajara neste helg
PPS: brente meg godt forrige ute da jeg sovna i sola uten solkrem. men en uke etterpaa er det blitt et brunt og jevnt resultat. hehe

noen bilder fra april i guanajuato:
being artsy at the local gay bar "Whoopies"
is it weird i dont have a boyfriend?
flowers outside of la banqueta alta, where i live;)


my favorite couple: whitney y pamela

Ingen kommentarer: