Sider

søndag 13. juni 2010

Puerta Vallarta II

jeg er ferdig med eksamene mine og sommeren er her. det har ikke vaert saa alt for god stemning i vertshuset jeg har bodd i siden januar i den siste tiden...saa jeg satt med ned og jeg ble enig med Lourdes om at det var best at jeg flyttet ut. vennen min Mario tilbydde meg aa bo i leiligheten hans (han dro til Mexico City og skal vaere der hele ferien, saa leiligheten hans stod tom). jeg fikk hjelp av Fabiola, en skjoenn jente fra Veracruz, til aa flytte alle tingene mine. jeg har mye mer saker naa enn jeg hadde da jeg kom! puh! mange trapper og en 30 kilos gigantisk koffert. blood sweat n tears! leiligheten til mario ligger et stykke unna sentrum, mne pytt pytt. problemet er heller at det er veldig skittent der (mannfolk). men jeg sa til han at jeg skal rengjoere leiligheten hans som en tjeneste for at jeg faar bo der gratis.
saa, jeg flyttet da ut forrige fredag: puttet sakene mine hos mario, og satt meg paa bussen til Puerta vallarta med en liten ryggsekk. FERIE. jeg kjente at jeg trengte aa komme meg litt bort i fra boblen Guanajuato. jeg reiste i 10 timer foer jeg kom fram. paa bussen kom jeg i prat med sidemannen. han heter Sergio og er 22 og var paa vei til Vallarta for aa ta en eksamen. men han visste ik hvor han skulle bo, saa jeg foreslo at han kunne joine meg paa hostellet Oasis, hvor jeg bodde forrige gang jeg var her. han ble hentet av en kompis paa busst.,og jeg satt paa. sparte litt taxipenger.

det er deilig aa vaere tilbake i vallarta. jeg dro tilbake pga stranda og beach volleyen, men ogsaa fordi jeg fikk veldig god kontakt med personalet paa hostellet, naermere sagt han som driver hostellet. vi har vaert ute og festet to netter paa rad! jeg er ganske sliten! i gaar var det foedselsdagen til pappaen i huset, og gjengen fra hostellet var invitert. vi spiste skikkelig god mat (reker, kylling, salat etc) og oel. det var en dame og en mann som spilte musikk. etter hvert ble det line dancing og salsa. jeg er ikke dreven. etter bursdagsfesten paa taket dro vi videre ut i natten. vi klarte aa presse hele 12 personer inn i en bil! tre i bagasjerommet, 5 i baksetet, sjaafoeren og tre andre fremme. utrolig at det gikk. da vi etterpaa poppet ut én etter én var det nesten som vi saa ut som et lite fotballag med alt for liten transportbil. vi skulle paa en GAY club!

Gjengen fra hostellet bestaar av en gjeng australianere og meg. Gay clubbeb var en mildt sagt interessant opplevelse, skal det sies! i midten av lokalet var det et swimming pool (vi turistene var sef de foerste som hoppet uti). fremme var det en scene der musulloese menn i dongrishorts dansa synkront i sammen med en mimende transvestitt kledd ut som Diana Ross eller Lady Gaga. det er hysterisk hvor mange eksentriske folk som klarer aa finne sammen! det var litt deilig og, for det var nesten ingen som la an paa meg hehe. en tjukk og koselig homse spurt meg om han kunne ta et bilde med meg, og jeg sa okey, - men hvorfor? - BECAUSE YOU ARE SO SEXIII IN YOUR BIKINI! hahahh jeg dauer.

hjemme i 5-6 tiden. soving paa stranda i dag. litt beach volley, moette noen av spillerne som var her forrige gang:)

vet ikke hvor lenge jeg blir her. vi faar se. kanskje jeg drar til nabolandsbyen Sayulita foer jeg drar tilbake til Gto for aa hente bagasjen min og dra til hovedstaden for flyturen hjem i sommer. Jeg er booket flight den 23 juli! gleder meg!

Ingen kommentarer: