Sider

torsdag 18. desember 2008

musikkterapi og reunion

i dag var siste dag på Slåtten Skule før jul. jeg har vært lærervikar denne uka, og blitt puttet inn der det trengs. mitt første oppdrag i dag bestod i å assistent i en "musikkterapitime" for tre unger som trenger litt...tja, terapi. vi satt i en ring og klampret på noen bongo trommer og trommesett, imens musikklæreren spilte på piano og sang: "Velkommen Martine, velkommen Martine" og de andre sine navn, imens alle skulle holde takten. jeg, tonedøv som jeg er, hadde litt problemer med dette. dessuten har jeg glemt alle slike sanger vi hadde på barneskolen. jaja. det var greit nok, men på slutten skulle vi ha en lek. Eventyrskogen. Kort oppsummert innebærte dette av de tre ungene, pluss meg, skulle imitere forskjellige dyr før "trollet" kom og skulle ta oss. Uff, jeg følte meg relativt dust der det var ned på alle fire for å krabbe rundt som en hund og mingle med med de andre hundene. til slutt bestemte jeg meg for at jeg var en sirkushund som kunne gå på to ben. det får da være grenser.


senere på dagen tok jeg med meg den terapitrengende ungen på et grupperom. det ble insistert på å leke gjemsel på et 10 m3 rom. så turnet vi litt. det gikk veldig fint. pussig hvor fordragelige problemunger faktisk kan være bare man får dem på tomannshånd. jeg imponerte 8-åringen mektig med at jeg kunne stå på hender MED støvler på.

på slutten av dagen var jeg på SFO. comeback fra i fjor. jeg skulle ønske jeg kunne sitte med skitt hver dag og lage absurde figurer.


fra klokken 6-8 var jeg på en særs god volleyballtrening med gamlelaget Førde, som nå er i 1.divisjon. det var veldig gøy! jeg gleder meg til den årlige julegristurneringen 2. juledag. gamlelaget skal igjen brilljere!

etter trening dro jeg til en av mine beste venninner, hilde, som jeg ikke har sett siden september. der var også lu, inger og kjersti. sirkelen ble nesten sluttet igjen! men vi manglet marthe. hun er i Egypt og dro visst til Kairo i dag. en smule misunnelig, det skal vedgås. det var kjempekoselig. vi drakk gløgg og pratet om selvmord.

katten min fikk forresten også pusteproblemer i dag. hun er 12 år gammel og er en aldrende dame. mamma har tenkt å sette en sprøte i henne om et halvt år. det synes jeg er veldig synd, men jeg ser poenget hennes. derfor koser jeg mest mulig med Pepsi mens jeg enda kan. hun er jo lykkelig uvitende om at hun skal dø.

Ingen kommentarer: