Sider

søndag 10. mai 2009

skjenkestopp etter én øl?

Dette må være verdensrekord. Jeg, kaja, inger, alice, kristine og monika dro på Hulen i går for å danse til retro rock'n'roll. En helt casual kveld, et par øl, men ikke mer. Vi kom, satte oss ned med en øl, før jeg og kaja bestemte oss for å gå i garderoben med klærne våre. Vi hadde akkurat 25 kr til sammen, akkurat prisen for å oppbevare klær der. Vi insisterte på å kunne henge klærne sammen så det ikke ble så dyrt. Fyren bak benken trakk litt på det, men jeg pusha litt på og fleipa med at jeg har vært i speider'n og derfor kan rulle sammen klærne slik at de passer i veska til kaja.

Etterpå gikk jeg i baren for å kjøpe en øl.
"Det er skjenkestopp."
- "Hva? Over hele plassen? Så tidelig?"
"Nei, DU har skjenkestopp."
- "Jeg??"
"Ja, jeg har fått beskjed om at du virker for full."
- "Jeg har hatt én øl siden jeg kom hit?"
"Eh...Det er noen andre jeg har fått beskjeden fra. Men.... Jeg kan jo se at du ikke er full. Jeg kan gå god for deg."
-"Takk."

Så ble det likevel flere øl på Martine den kvelden.



Kommentar: Hulen ass. Folka jobber der GRATIS, men oppfører seg likevel sykt punktlige og nazi. Hvorfor i helvete gidder de? Kaja manglet to lusne kroner for å komme inn, og måtte gå å ta ut penger for å få komme inn. Etter min mening bør det gå an å se såpass gjennom fingrene.

Ingen kommentarer: