Sider

lørdag 23. januar 2010

ahora!

Hola!
Vel jeg har faatt beskjed om at jeg faar tilbake rundt 4500 kr fra laanekassen for ipoden og dataen min. Det er mindre enn verdien av det som ble borte, men men...

Jeg har ikke saa mye tilgang til internett. Naa sitter jeg paa en internettkafe som litt tidsfordriv. Stod opp klokken 7 etter en fuktig natt i forveien (torsdag er festdagen her), for aa moete de andre utvekslingsstudentene for aa dra paa fjelltur til et av de lokale fjella. Dette fjellet heter La Boufa og det staar et stort korts paa toppen. veldig spesiell natur, med huler innover i fjellet i merkelige formasjoner. Det var stilig nok. Var foerstemann opp og foerstemann ned:pskal legge ut noen bilder senere paa facebook.

Naa har jeg mer eller mindre faatt i orden fagene mine. Det har vaert veldig mye styr hittil med ting som maa ordnes. Veldig takknemmelig for at Lourdes er saa behjelpelig som hun er; foelger oss alle plasser og ringer rundt dersom det er noe vi lurer paa. Jeg tror nok jeg kommer til aa holde meg der en stund framover (veldig greit med at middagen er ink. ogsaa). Nabodama vasker klaerne vaare. Det er ogsaa internettilgang i huset vaart, men siden jeg ikke har data saa har jeg ikke lyst til aa spoerre om jeg kan faa laane rommaten min sin hele tiden heller... Jeg har tenkt paa aa kjoepe en data her, men saa gikk d opp for meg at de norske bokstavene ikke finnes paa de spanske laptopene...saa derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal gjoere. Internettkaffene er billige, men ligger i sentrum, og jeg bor 10 min unna. Vi skal begynne med klassene den 25. det blir spennende. jeg maa forflytte meg mellom to forskjellige fakulterer for fagene mine., og den ene maa jeg ta buss til. bueno, solen skinner., livet er bra! hipp hurra! jeg skal ta fag som heter "pintura", "dibujo", "alimentos y bebidas", "taller de geografia de mexico y guanajuato", y "conversacion 600" (det vanskeligste nivaaet! jeg maatte ta en test for aa sjekke spansknivaaet mitt i gaar. det gikk bra., men det kan virke som om grammatikken min er litt daarligere enn mitt muntlige.

Ingen kommentarer: