Sider

lørdag 16. januar 2010

the first days in mexico

min tredje dag i mexico! flydde inn til mexico city om kvelden den 13. sjekka inn paa et hotell INNE paa flyplassen (ville ik gaa ut om kvelden, da kunne det jo tilstoete meg skumle ting!)....veldig eksklusivt hotell, med pikkolo og det hele. sovnet med en gang, siden det er en tidsforskjell paa 7 timer, og eg hadde reist med fly i til sammen 15 timer, pluss venting paa flyplassen i new york. kl. 04 vaakna eg av noe stoey, men tenkte ik noe mer over det og went back to sleep. neste morgen oppdaget jeg at laptopen og ipoden min var borte!

long story short: grein som en unge da ingen paa hotellet ville hjelpe meg, dro til politistasjonen og anmeldte det. saa satt eg meg paa en buss til Guanajuato. det tok litt under 5 timer. taxi til verthuset mitt, som ligger 15 min unna universitetet.

vertsfam.bestaar mas o menos av en eldre dame, vertsmora mi Lourdes, og soennen henna Gustavo paa 26 aar. ha e litt av en gigolo og henger med alle utvekslingsstudentene og er svaert utadvendt. men han holder fingrene unna meg, siden eg er hans "hermana" (soester). eg blei med ut og drakk med han foerste kvelden, med en gjeng amerikanske studenter. det gikk mye i engelsk, men var veldig goey.

i gaar moette eg Maria Isabelle, en norsk student som eg bare har snakka med over facebook. vi gikk paa cafe og ble litt kjent, foer vi joina Gustavo og amerikanerne paa en noche locura (crazy night). mye drikking om mye dansing, blant annet staaende i klubbens sofa haha.

paa mandag skal vi ha informasjonsmoete paa uni. skolen begynner ik foer den 25, saa paa naavaerende tidspkt saa holder eg bare paa aa bli vant med den nye plassen., which is great! fargefulle hus og interessant historie. det er ikke en veldig stor by, saa man kan gaa fra A-B.

bur for oeyeblikket paa samme rom som Whitney fra USA. trudde eg sku faa mitt eget rom, saa ble litt overrasket. men eg har snakka med vertsmora mi om bosituasjonen, og sa at dersom eg skal bo her over lengre periode, saa er det nodvendig at eg faar mitt eget rom. ho tenkte litt over det, og sa at eg kan overta et rom i 1.etg, som er enerom, naar det blir ledig paa soendag. bor i en veldig stoeyete gate, men har oerepugger, saa det gikk greit., men hadde drukke et par oel ogsaa da, saa det kan hende det var dersom eg sovna saa kjapt hehe.

har kjoept meg en mexicansk telefon. nummeret er (+??) 4731202136. skal avslutte onecall-abonnementet mitt, saa kommer ikke til aa bruke min norske telefon mens eg er her. facebook/mail er altsaa det beste kommunikasjonsmiddelet for aa naa meg.

skal tygge litt paa aa kjoepe meg laptop. har liksom ikkje lyst til aa bruke saa masse penger om gangen. har 24 000 NOK for oeyeblikket. dessuten kunne det jo ha vaert interessant aa proeve aa leve litt uten data. livet mitt er her no, saa eg trenger jo ikkje paa doed og liv bruke saa mye tid paa kontakt med folk i norge, ikkje sant? vi faar se. kommer nok til aa skaffe meg en laptop denne mnd.

Ingen kommentarer: