Sider

tirsdag 5. januar 2010

på hengende håret

1. Jeg fant ut i går at jeg er nødt til å ha returbillett fra Mexico for i det hele tatt å slippe inn i landet. Det var utrolig heldig at jeg fant ut av før jeg står på Gardermoen 13 januar, uten avbestillingsgaranti. Så nå har jeg kontaktet kilroy og bestilt en flexibillett 10. mai., som jeg har tenkt å endre til 22.juni (kommer hjem til Norge i sommerferien). Jeg måtte bestille i mai fordi jeg på nåværende tidspunkt bare har turistvisum, og ikke studentvisum., og med turistvisum kan man bare være i landet i 6 mnd. 3978 kroner., Mexico City - London - Oslo.

Jeg forventer ikke at dere henger med.

Og btw: På turen TIL Mexico skal jeg reise fra Oslo - New Ark - Mexico City. MEN, fikk jeg vite i telefon med Morten fra Kilroy, dersom jeg skulle reise tilbake via USA - og har opphold meg mer enn 3 måneder i et annet land, som Mexico - så må jeg ha Amerikansk visum! GAY! who the fuck do they think they are with all their special rules. pisses me off

2. har fått eksamensresultetene i spansk språk og litteratur,. jeg har bestått, men er ikke videre glad for resultatet. skal klage på begge. det er veldig bedbrytende å få dårlig karakter når man selv føler det har gått bra. hadde det ikke vært for at jeg skal til Mexico et år nå, så hadde jeg nok dropped out av dette utilfredsstillende graden - son jeg føler jeg suger realt i.

ikke til afghanistan...meeen
til Guanajuato og fine fargefulle hus og callejones overalt!
universitetet i guanajuato - ca. 1 km fra vertshuset jeg muligens skal bo i!

I Mexico har jeg fått vertsfamilie - hos señora Lourdes Rivera García, med sin datter og to nieser og en hund in the back yard. jeg har ikke takket ja enda, siden jeg er litt usikker på om jeg har lyst å bo med kids, men regner med at jeg kommer til å takke ja. And did i mention - jeg de bor like ved Casa de Diego Rivera (kanskje Mexico's mest kjente kunstner som kom fra Guanajuato, som var Frida Kahlo's ektemann!). Er det en tifeldighet at navner Rivera går igjen? Kanskje de er i slekt! hehe

Jeg har signed up for et fag som heter "Alimentos y Bebidas" (mat og drikke), og jeg tenkte dette var et easy fag. Men! haha, jeg har fått email der det stod at det forventes at man har med seg en "filipina" (kokkejakke) til dette faget. Shit..tenk dersom det er sånn high prestige kokkelærlinger der. Jeg kan knapt lage vafler. Men, jeg har i alle fall gått i anskaffelse av en kokkejakke, til 299 kroner. det får gå som det går.

Filipina - kokkejakke

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kvifor i alle dagar skriv du på bokmål? Makan til idioti.

Martine sa...

vel, anonym, fordi jeg har foreldre som snakker bokmaal og fordi jeg alltid har syntes det er har vaert enklere aa skrive bokmaal. idiot.