Sider

torsdag 28. januar 2010

tusler rundt blant fargefulle hus

jeg har naa begynt alle fagene mine. naa snart, klokken 6, maa jeg ta bussen opp til Usea for Alimentos y bebidas faget mitt. Det varer helt til klokken halv 9., noe som er litt kjipt, da torsdag er festdagen her i Guanajuato..., fordi alle studentene som bor i byene utenfor Gto.drar hjem i helgene, og vil derfor feste dagen foer. Hva som verre er er at jeg har Dibujo (tegning) klokken 8 paa fredags morgenen. Dvs. at jeg maa staa opp klokken 7, dagen derpaa. Not fun. Men jeg gleder meg sinnsykt til aa komme i gang med mine praktiske fag, som tegning og maling. I dag satt jeg i parken for meg selv i timesvis og tegnet skisser til neste time. Da jeg kom hjem malte jeg dem. I gaar kjoepte jeg masse kunstmateriell, som aquaryllfarger (vet ik hvordan jeg staver det) og malepensler og alt som hoerer til. Til en veldig billig pris! jeg blir saa glad hver gang jeg skal kjoepe noe, for alt er saa billig!

I dag har jeg hatt en alene dag., eller en kvalitetsdag med meg selv. Dro paa kafe og drakk kaffi, skrev et tresiders langt brev til kjaere Heidi (vi har avtalt aa holde kontakten over haandskrevne brev), tegnet i parken, dro paa en Floeyensbanen-aktig tur opp til byens beste utsiktsplass - El Pipila, som er en 34 meter hoey statue av en lokalhelt...tok noen bilder, hjem for aa spise haerlige encheladas en la casa...jah. For oeyeblikket er Whitney ute og shopper underbukser, saa derfor stjeler jeg litt datatid. har enda ikke bestemt meg om jeg skal kjoepe data her eller ikke.

paa soendag skal jeg flytte ned i etg under, til et enerom! woo hoo! ikke det at jeg ikke har likt aa dele rom med Whitney, men dersom jeg skal bo her saapass lenge som jeg har planer om, saa er enerom helt noedvendig for min del. For oeyeblikket betaler jeg 4000 pesos pr. mnd. Enerommet vil koste meg henholdsvis 1000 pesos mer. Det vil si ca. 2500 kr. i mnd., med mat inkludert pluss kjaerleik:) hehe. Digger familien min. Men vi er mange som bor her, i dette 3 etgs huset. Vi er:
Lourdes - madre
Gustavo - hermano
Patty - hermana
Whitney - de estados unidos
meg
Luis - mexicano de 20 anos
Ramses - de 19 anos
Rafael - de ca. 24 anos, litt soet.
Laura - de 21 anos
Angelica - otra chica que llego ayer., mexicana tambien, porsupuesto.
og Cho, en japaner som flytter om noen dager, hvis rom jeg skal overta. Bra han skal flytte, han er en saering som danser veldig hyperaktivt paa fylla.
For oeyeblikket 11 personer. Pluss 6 hunder. Men folk er ikke hjemme storeparten av dagen. De kommer her bare for aa spise og sove. Jeg, on the other hand, is a home bod, som liker aa holde meg litt hjemme og slappe av. Kanskje jeg maa komme meg litt mer ut. Jeg har faatt en del beskjente og noen faa venner, men jeg venter fremdeles paa at det skal loesne helt sosialt., om du skjoenner. men jeg prover ikke aa stress med det, det kommer av seg selv. Det er kanskje litt vanskelig aa la personligheten min lyse gjennom et spraak jeg ikke er helt flytende i. Men det loser sig, det gor det alltid.

until next time, hasta luego.

Ingen kommentarer: