Sider

søndag 15. august 2010

la escuela y mi nuevo departamento

det er soendagmorgen, og jeg sitter i sengen min. naa er jeg helt alene her og det kjennes uvant. stillheten er noe jeg definitvt maa bli vant med. bortsett fra kirkeklokkene og naboene nedenfor som har hoeylytt sex, er det stillheten som raar innenfor disse veggene. jeg maa finne noen aa dele leia og stillheta med. i gaar signerte jeg kontrakten med eieren, som jeg mistenker for aa vaere en lur rev. han maa jeg passe meg for saa han ikke utnytter utlendingen med pengene. rommet mitt bestaar av et klesskap og en seng. 80 % av rommet er det ingenting, og det ser bare upersonlig og teit ut, saa jeg tenkte kanskje jeg skulle gaa paa en brukthandel og skaffe meg i hvertfall et nattbord og et billig piknikbord og en stol. i dag kjoepte jeg et Frida Kahlo bilde og et fargefullt teppe til aa ha paa rommet mitt.






i dag maa jeg skrive oppgave til grammatikkfaget mitt i morgen. jeg maa skrive om menneskehandel, to sider. faen, det er rart aa plutselig maatte forholde seg til lekser igjen, jeg som ikke har aapnet en bok siden i fjor! forrige semester hadde jeg jo bare praktiske fag, nesten.

vel, timeplanen min ser da slik ut:


*Dibujo = Tegning
Cine y literatura = film og litteratur
Gramatica = grammatikk
Conversacion = samtale


Jeg tar disse fagene paa tre forskjellige faktulteter. For meksikanerne er det ikke mulig aa gjoere det slik, de maa forholde seg til fagene paa sitt fakultet. Siden jeg tar frie studiepoeng er dette mulig, og det er jeg ganske fornoeyd med! Det er kun Cine y Literatura som ligger utenfor sentrum, og jeg maa ta buss et lite stykke. Men pytt, pytt, det er bare en gang i uka og Valenciana (fakultet) er dessuten kjempefint med hage og sollys i midten!

Ingen kommentarer: