Sider

onsdag 2. desember 2009

1. desember

I går hadde jeg min vanskeligste eksamenen: spansk kultur! Jeg sov ikke et eneste sekund hele natten, er ikke det utrolig? Jeg ble helt tullerusk; hakk i plata over forskjellige begreper jeg skulle huske: Industrialización por Sustitución de los Instituciones... No permitiron actividades sindicales o huelgas....ETC. Jeg ble mer og mer stressa ettersom jeg ikke fikk sove. Til slutt forsøkte jeg visualiserte jeg meg en hel volleyballkamp i hodet mitt. Men nei, ikke noe søvn. Jeg ringte pappa i 6-tiden og hulket og grein. Han sa at det kom til å gå bra, fordi kroppen har fått hvile selv om den ikke direkte har fått søvn. Det hjalp veldig å bare snakke med noen, og få hjelp til å komme ut av den desillusjonerte tankestrømmen jeg får ved mangel på søvn.

Så eksamen kom. Det stod mellom Mexico og det revolusjonære liberale partiet PRI's politikk på 1900-tallet, eller Juán Domingo Peróns politikk i Argentina på 40-tallet og peronismen. og Guatemala. Jeg valgte Mexicooppgaven. Skrev 5 sider (skriver tett). Tror i alle fall jeg står. Etterpå da jeg fortalte hvilken oppgave jeg hadde valgt, så sa alle at "det var spenstig" og at ingen andre hadde valgt den for den var så vanskelig! faen. jaja, vi får se.

Jeg sov litt på ettermiddagen (med god samvittighet). Så klokken 7 gikk jeg, Ingrid og Stian til Linn Victoria i Sandviken, og hadde skikkelig kose-julekveld. På vei dit tok jeg bilder av de fine julelysa som har kommet opp over natta. Det var som om Bergen var en ny by for meg. Jeg vet ikke om det var fordi eksamen var over, eller fordi det var første dag i desember.






Linn og Dan Richard kom også. Vi drakk rødvinsgløgg og spiste nøtter, mandariner, sjokolade og krydderkake. Så så vi Disney's "Mikke's Juleønske", du vet, den med Scrooge og de tre juleåndene. Etterpå så vi en ny disneyfilm som heter "UP". Den anbefaler jeg alle å se! Rett og slett!







Det var en superkozli kveld. Jeg tok farvel med Ingrid, som jeg ikke får sett på et år. Det var rart.

I morgen har jeg litteratureksamen. Det er jeg igrunn ikke så stressa over, tror det skal gå bra. Om kvelden skal jeg tradisjonen tro holde eksamensfest. Det er også en avskjedsfest for klassevennene mine her i Bergen etc. Gleder meg til å drikke med god samvittighet.

PS: Nå har Inger Marie flyttet ut. Det er ingen Inger, ingen vannkoker og ingen skeier igjen i skuffen. Det er også rart. Mamma kommer hit på søndag - mandag, så stikker jeg også. Det blir det rareste.

Ingen kommentarer: