Sider

torsdag 3. desember 2009

FERDIG

åååååååååååååååååååååh hallelujah and praise the lord! er ferdig med eksamen! jeg er offisielt halvveis uti bacheloren min i latinamerikastudier. tenk. lille meg, who would have thought?

litteratureksamenen tilbydde tre oppgaver å velge mellom, en om Luisa Valenzuela (ikke sjans), eller cubanske José Martí y "Mi Caballero" (hadde det bare vært Poema X i "Versos Sencillos" i stedet!) eller å kommenter/skrive et resymé av "Crónica de una muerte anunciada" av Gabriel García Márquez. Da jeg først så oppgaven ristet jeg fortvilt på hodet, fordi jeg hadde regnet med å få Pablo Neruda og "Veinte poemas de amor y una cancín desesperada" med Poema XX. Jeg var så overbevist over at vi kom til å få den at jeg ble litt forstyrret da jeg oppdaget at jeg hadde tatt feil. Jeg brukte et par minutter på å bestemme meg om jeg skulle få for Martí eller Márquez. Så elle-mellet meg frem og endte opp med Márquez, noe jeg ikke angret på siden. Jeg skrev 5 og en halv sider. Følte faktisk det gikk bra. Det eneste de kan ta meg på er språket mitt., at jeg kanskje hopper mellom grammatiske tider og at kjønnene ikke samsvarer. Vi får se. Gleder meg til resultatet.

Jeg var ferdig til akkurat klokken 3. Så gikk jeg fornøyd til kebabsjappa og spiste en feit falaffel alene:) hehe. Nå skal jeg sove litt, før jeg skal vaske huset før gjestene kommer. Jeg har tenkt å bli sånn 75 % full i kveld.
eksempel på modernismen i kunstgrenen: den fabelaktige Alfonse Mucha fra Tsjekkia. Betalte prostituerte for å posere for han og gikk ned i historien som et estetisk geni.

Ingen kommentarer: