Sider

tirsdag 1. september 2009

my precious magic stick

i dag har eg gjort en investering for livet, dere. eg har nemlig gått til innkjøp som første person eg kjenner av en TRANSLATØRPENN, eller en superduppedings, om du vil. denne fantastiske nye teknologien skal hjelpe meg å stå på eksamene mine, og på denne måte få lov til å reise på utveksling til Argentina etter jul. det er planen min. funsjonen er at man SKANNER et fremmedord (i mitt tilfelle, et spansk et), og så oversetter denne utrolige pennen det til et engelsk synonym. på denne måte sparer jeg tid og penger (sistnevnte stemmer kanskje ikke helt, siden jeg måtte punge ut et halvt månedlig studielån på den)..., men man må se det store bildet her. jeg sparer penger i den forstand at jeg forhåpentligvis ikke kommer til å stryke i latinamerikastudiene, og slik spare penger jeg har brukt på studieutgifter, og jeg sparer tid ved at jeg allerede har viet og tilbrakt over et år på dette studiet. jeg tror jeg har tatt et fornuftig valg ved å kjøpe denne superduppedingsen. det synes mamma også, som tilbydde seg å betale 50%. det synes jeg var veldig generøst av henne. jeg tror hun er litt nervøs for at jeg kommer til å stryke også.

Quicktionary Premium 2, kr. 2499; på Studia.

only problem is, im having dificulties installing the spanish-english dictionary into the pen. er det noen som kan hjelpe meg? nei. trodde ikke det. ikke kjenner jeg noen dataeksperter som jeg kan ringe når dataen min får virus, og jeg kjenner hvertfall ikke noen som kan hjelpe meg med å installere "Quictionary Premium 2". frustrerende.

PS: Har begynt å spille volleyball igjen! det føles deilig og nødvendig. jeg liker ikke å ha mange baller i lufta samtidig, men volleyballen må jeg klare. Jeg er blitt akseptert på 1.divisjonslaget til BSI her i by'n! excited.

gammelt bilde av meg in action i USA:p

Ingen kommentarer: