Sider

torsdag 8. oktober 2009

studieuke

denne uka er studieuke for oss ved HF. jeg, på en annen side, hadde konteeksamen i SPLA 101 (spansk grammatikk og fonetikk) på onsdag. jeg hadde ingen forhåpninger om å stå, siden jeg har prokastinert eksamenslesingen siden jeg fikk vite at jeg hadde strøket i sommer. denne eksamenen har fulgt meg overalt som en stor sort sky månedsvis., og quite frankly var jeg superklar bare å få den overstått, med ståkarakter eller ikke. det å ikke ha forhåpninger er kanskje en negativ tankegang., men jeg liker å tenke som Grinchen, som ikke ser frem til jul, for da blir han heller ikke skuffet når det blir kjipt:p

MEN! jeg tror jeg kommer til å stå denne gangen. man må ha 60% riktig for å stå, så det er jo ikke utelukket at jeg stryker denne gangen heller. men litt håp må man jo ha. hvis jeg stryker, kan jeg ta den oppigjen når jeg kommer tilbake fra utvekslingsåret mitt i Mexico; og kan sikkert spansk mye bedre da også.

vel, nok om det.

Etter eksamen dro jeg, Alice og Elisabeth på kino og så "Engelen" - en film av Margaret Olin, som jeg er veldig fan av. Jeg ville egentlig se "Jenta som lekte me Ilden", men de andre hadde ikke sett eneren, så de ville se den før toeren. Men jeg angret IKKE. Engelen var en helt nydelig og rørende film og jeg gråt øynene mine ut. Maria Bonnevie portretterer en rusavhengig kvinne (venninnen til Olin i virkeligheten), og vi får innsyn i livshistorien hennes, inklidert barndommen i et voldelig og ruspreget hjem. Jeg anbefaler den på det høyeste.

Etter kinoen satt jeg meg på buss til trening. Treneren vår er syk for tiden, så vi styrer oss selv. Noen gutter fra herrelaget var med å spilte med oss. Det var jo artig, men legger merke til hvor mye bedre teknikk vi jenter har... Men i gjengjeld så spiller de jo i to divisjoner under oss da:p

I dag skal jeg vaske og rydde. Hector's senere i k6 tiden, for så på trening klokken halv 9. Vi har kamp i Stemmemyren på lørdag.

Ingen kommentarer: