Sider

onsdag 19. november 2008

den gyldne middelvei

trass den tilsynelatende kjedelige overskriften, vil jeg nå forsøke å trekke inn pensum om den gyldne middelvei inn i hverdagslivet. jeg vil nå demonstrere "den gyldne middelvei" i dagens forløp:

10.30-17.30: Lesesalen på SV-bygget med Christina, Maria Alexandra og Linn Victoria.
Pauser i form av kantine og cafe ble jevnt fordelt utover dagen.
18.00: Middagslaging
18.30: TV utover kvelden, krydret med litt kvalitetsblogging.
I kveld går både Gossip Girl og House. En ny versjon av Ungkaren (30+) skal også ha premiere. Gossip Girl er lett og underholdende hjerneføde:) gotta lov them spoiled uptown girls.

'
Jeg tenker med meg selv at jeg kan ta kveldstimene fri fra studiene, siden jeg føler jeg har tilbrakt tilstrekkelig tid på studier i løpet av dagen. Håper jeg bare ikke er lat.

Fredag er eksamen. Det forekommer meg at jeg forholder meg urovekkende rolig i forhold til at eksamen nærmer seg med stormskritt. Det er faktisk på kanten av apati! Det er ikke helt heldig. Det sies jo at det er bra å i det minste være litt nervøs i forkant av eksamener, men jeg er ikke det. Ikke en smule. Noe jeg antageligvis har grunn til å være. Kanskje jeg ubevisst bare har slått meg til ro at eksamenen kommer enten jeg biter negler eller ikke. Kjenner jeg meg selv rett, kan det resultere i likegyldighet. "Bare jeg står er det nok"...følgelig vil jeg prestere dårligere enn jeg kunne ha gjort. Men en C skal jeg være storfornøyd med.

Etter eksamen har jeg bestemt meg for at jeg skal få lov til å kjøpe et par skyhøye pumps. Gjerne i lakk. Sånne jeg alltid har hatt lyst på, men aldri hatt samvittighet til å kjøpe. En velfortjent treat. Yess. Jeg blir happy bare jeg tenker på det. Men dette er bare i den forutsetning at jeg føler eksamen har gått bra.
Festes skal det uansett. Jeg er vert for fredagens celebrasjon. Det skal bli bra! Men jeg prøver ikke ta gledene på forskudd. I første rekke skal det fokuseres på eksamen. Gledene taes i etterkant.

Ingen kommentarer: