Sider

mandag 24. november 2008

jeg trenger en bag med penger så jeg kan kjøpe all den dritten jeg trenger

sitter her i stua med inger og vi er begge på våre brilliante acer laptops og skriver ønskeliste til jul. det slo meg i midlertidig at jeg hadde store problemer med å i det hele tatt komme på noe jeg ønsker meg. dette bunner seg i at jeg quite frankly, har alle materielle gode jeg trenger. it sickens me. forrige jul, rett etter jeg kom hjem fra cuba, var overgangen fra det fattige til det overflødige så stor at det ble for mye for meg. jeg fordelte gaveåpningen på to dager. tanken om at min cubanske venninne såvidt har to par bukser, mens jeg satt her og fikk merkeklær av fattern, var ekkel. cuba gjorde inntrykk i den forstand. jeg sluttet faktisk å kjøpe klær et par måneder. men så ble jeg dradd inn igjen i gamle vaner og fortsatte deltagelsen i bruk-kast samfunnet. det var vel nesten unngåelig. jeg aksepterte at jeg ikke kunne gå rundt å ha dårlig samvittighet fordi jeg bor i norge og har større materielle goder enn storparten av resten av verden.

jeg har funnet ut et par ting jeg kunne trengt denne julen. de er som følger
- sportsbh. har bare en.
- blekk til printer



listen blir utvidet om jeg kommer på noe mer.
men når alt kommer til alt, all i want for christmas is you...

ønsker forøvrig at katten min skal leve 5 år til og at jeg får C på eksamen. men jeg stiller meg skeptisk til å sette min lit til santa claus i disse tilfeller. og god helse for meg og mine nære. and, of course, world peace.

Ingen kommentarer: