Sider

tirsdag 25. november 2008

fløyen, volleydugnad og bussjåføren fra helvete

stod opp 7 for å gå på ex.phil seminargruppa eg har på tirsdagene. dro hjem, så litt oprah, snakka med alice på facern og bestemte oss for å gå på Fløien. det var sol til en forandring. vi gikk oppover i snøen og det var kjempekoselig. som eneste single i gjengen prater vi ofte om gutter og hvordan vi gjerne vil ha dem. det er typisk for oss. alice tror på love med stor L, mens jeg tror på praktisk kjærlighet. kjærlighet er en illusjon, men en god en at that. anyways, det var veldig fint oppe på høyeden, og jeg tok et par bilder.







klokken 18.15 skulle jeg vært ute på Fyllingsdalen gymsal for å trene et 11-årslag i volleyball. det var en dugnadsjobb jeg ble tildelt i går fra min egen klubb... men bussen kom et kvarter for sent! dvs at jeg også kom et kvarter for sent til jobben. da jeg kom inn på bussen spurte jeg sjåførdama om denne skulle til Oasen? hun ekspiderte mannen forran meg, men nikket svakt. jeg hadde dårlgi tid og var stressa, så jeg måtte forsikre meg at det var meg hun hadde nikket til. da det var min tur spurte jeg igjen, og da så hun skikkelig stygt på meg og sa på striler bergensk: "Eg syns det e ganske uhøfelig av deg å spørre flere gangar når eg har allerede har svart deg!!" Jeg svarte: "Unnskyld, den andre bussen kom ikke og jeg måtte forsikre meg om at denne også gikk til Oasen." Jeg satt meg ned hos en gammel dame. Neste scenario: På det tredje neste stoppet gikk bussjåføren ut for å rette opp et speil utenfor. Da den utrivelige sjåføren reiste seg for å gå ut, gikk passasjeren som skulle på innenfor. Sjåføren stoppet opp og så irritert på passasjeren som for å be henne flytte seg fortere enn svint. Sjåføren hadde ei ræv bredere enn ei låvedør, så jeg forstår jo i den forstand at hun trengte romslig plass for å passere. Passasjeren stod å ventet på å få betale da sjåføren skulle inn igjen. Da det ikke var stor plass for å smyge seg forbi sier den sure sjåføren følgende: "Ja, visst du skal være sånn kan du GODT ta den neste bussen!!!"
"Herregud...!"
måtte jeg si høyt.
Den påstegne passasjeren så forfjamset ut, og den eldre damen ved siden av meg sjokkert: "Nei vettuka! Sånn går det itsje an å oppføre seg. Det derre hadde isje eg tolerert! Ja, noen har tydeligvis stått opp på feil fot." Jeg svarte med at det er nok sånn det er å være i en jobb man ikke trives.
Da jeg endelig kom til Oasen og skulle av sa jeg: "Keep smiling!" Heh. Gjett om tide.no skal få et salig klagebrev om kjerringa som kjører til Oasen på tirsdagskveldene.

Volleyballtreningen gikk fint for seg. Guttene som var der var typiske for 11åringer; skulle vise seg frem, var urolige og kranglete. Jentene var søte og sjenerte.

Nå skal jeg se Grey's Anatomy om et lite øyeblikk sammen med Marthe og Inger. Jeg er sulten, så nå må jeg si slutte å skrive.

Ingen kommentarer: